فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به نحو احسن و مؤثر ترویج دهیم

[ad_1]

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به نحو احسن و مؤثر ترویج دهیم.

محمد مهرافزون در مراسم نواختن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد شهادت ۶۸ دانش‌آموز شهید دانش‌آموز بروجردی در حمله موشکی رژیم بعث عراق به دو مدرسه شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی (ع) که امروز ۲۰ دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: امروز همگی به یاد پروانه‌های معصومی هستیم که در مسیر مدرسه، برسر صف‌ها و کلاس‌های درس بسان گل محمدی خزان شدند، گریبانشان چاک خورد و پیکر نحیفشان غرق به خون، محاسنشان با خون خضاب، روحشان از بدن خارج شد و شرح حال درد اشتیاقشان سوز و گداز جانسوز در پی داشت.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که خونشان بر موشک رژیم بعثی عراق نشست و از فرش به عرش رفتند و نشان افتخار طریقت و شریعت آئین کربلای حسینی را بر سینه دریا گونیشان نصب کردند و به لقاءالله پیوستند.

خواندن
تفاوت لیبل خام با لیبل

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل آینده را از ضروریات جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز امنیت و اقتدار کشور جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهدا این عاشقان ایثاراست و ما وظیفه‌ داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به نحو احسن و مؤثر ترویج دهیم و ایجاد این فرهنگ مبتنی بر شناخت و ارتقاء سطح آگاهی و باورهای دینی مردم است.

مهرافزون اضافه کرد: ترویج و تقویت ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه و بخصوص فرزندان این مرز و بوم و آینده‌سازان میهنمان یکی از مهم‌ترین و اساس‌ترین وظیفه آموزش‌وپرورش، رسانه‌های جمعی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی است تا که در مقابل دشمنان اسلام که کمر بر بی‌اهمیت کردن و کم‌فروغ جلوه دادن ارزش‌های ایثار و شهادت بسته‌اند، بتوانند ارزش و مقام ایثارگران و شهدا را در بین جامعه تقویت و ترویج کنند.

وی شهدا را بهترین الگو برای دانش آموزان برشمرد و بیان کرد: آینده‌سازان مملکت را الهی تربیت کنیم و در این راه رضای معبود را در نظر بگیریم و فرزندان خود را الهی تربیت کنیم که تربیت آینده‌سازان فردا امروز در دست ماست و شهدا بهترین چراغ راه برای آیندگان ما هستند.

خواندن
خرید فروش یخچال دست دوم (4)

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: شهدا الگوهای خوبی برای جوانان هستند و امروز شهدای دانش‌آموز به‌عنوان یک الگوی رفتاری و راه و رسم زندگی برای سایر دانش آموزان کشور تبدیل شده‌اند.

مهرافزون عنوان کرد: توسعه فرهنگ ایثار، شهادت، آگاهی بخشی و آشنایی بیش‌ازپیش دانش آموزان با شهدا از اولویت‌های آموزش‌وپرورش است زیرا همه ما استقلال، امنیت و عزت کشور را مرهون ایثار شهدا می‌دانیم و برای تربیت دانش‌آموزانی که بتوانند در مسیر توسعه کشور گام بردارند درس ایثار و از خود گذشتگی شهدا بهترین الگو است که بتوانند به اهداف خود در زندگی فردی و اجتماعی برسند.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های وافر از طریق شورای نامگذاری مدارس از سوی وزارتخانه و اداره‌کل توانستیم نام دبیرستان ثارالله را به نام دبیرستان ۶۸ دانش‌آموز نام‌گذاری و تغییر دهیم و درصدد هستیم در راستای جاودانه شدن نام این شهدا و حفظ نام مدرسه امام حسن مجتبی (ع) مجدداً تایم مخالف این دبیرستان به نام امام حسن مجتبی (ع) نامگذاری شود.

خواندن
پاسخ قاطع ایران به کتک کاری نماینده رژیم صهیونیستی علیه سپاه

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *