پیشگیری از پیری پوست با روغن شی باتر

 

خرید روغن شی باتر, روش صحیح استفاده از شی باتر, ماسک صورت شی باتر

شی باتر چیست

 

خواص روغن شی باتر برای پوست و مو

شی باتر، روغنی طبیعی با خاصیت مرطوب کنندگی عمقی پوست است. دارای مواد التیام دهنده و ضد پیری است که پوست را جوان تر و صاف تر میکند.

روغن شی باتر چیست؟

شی باتر ( به انگلیسی : shea butter ) یا کره شیا ، چربی گیاهی است که از دانه های درخت روغن قلم ( به انگلیسی : Vitellaria paradoxa ) گرفته میشود و در لوازم آرایشی ، مرطوب کننده ها و لوسیون ها ، برق لب و بالم لب ، نرم کننده مو و صابون سازی استفاده میشود.

 

کره شیا مصرف خوراکی دارد و در کشورهای آفریقایی برای تهیه غذا مورد استفاده قرار میگیرد. با وجود تفاوت طعم ولی در برخی موارد جایگزین کره کاکائو میشود.

 

محل رویش درخت قلم در کوهپایه های اتیوپی ، در غرب آفریقا از سنگال تا سودان است.

شی باتر در دمای اتاق حالت جامد دارد و سفید رنگ مایل به کرم است.

کره شیا در محدوده دمای بدن انسان ذوب میشود . شی باتر برای پوست خاصیت آبرسانی دارد ، بدون این که روی پوست چربی ای به جا بگذارد. جذب سریع آن از طریق پوست و خواص ترمیم کننده و مرطوب کننده ای که دارد باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند.

 

روش استخراج روغن شی باتر

برای استخراج شی باتر ابتدا مغز هسته میوه درخت قلم را پودر کرده و در آب جوش می جوشانند تا روغنش جدا شده و بالای آب بایستد و بعد از سرد شدن روغن را از روی آب میگیرند.

 

مواد تشکیل دهنده شی باتر

شی باتر ترکیبی پیچیده از اسیدهای چرب است به علاوه دارای تری گلیسرید ، استیل استر و  ویتامین های E ، A ، و F است که به گردش خون و رشد بهتر سلولهای پوست کمک میکند.

اسید اولئیک =۴۰–۶۰٪

اسید استئاریک =۲۰–۵۰٪

اسید لینولئیک = ۳/۱۱ درصد

اسید پالمیتیت = ۲–۹ درصد

اسید لینولنیک = <۱ درصد

اسید آراشیدیدیک = <۱ درصد

 

خواص زیبایی شی باتر

شی باتر یکی از بهترین روغن های طبیعی برای آبرسانی و پیشگیری از پیری زودرس پوست است که به صورت عمقی سلول های پوست را تغذیه میکند و بر خلاف سایر روغن هایی که از آجیل ها گرفته میشود آلرژی زا نیست.

 

• خواص ضد التهاب شی باتر

شی باتر سیتوکین ها و دیگر سلولهای التهابی را هدف قرار داده  به رفع تورم و قرمزی پوست کمک میکند. اسیدهای چرب و ویتامین K موجود در آن به درمان سریعتر التهاب پوست به خصوص زمانی که آبرسانی خوبی به آن نمیشود کمک میکند.

شی باتر التهاب ناشی از عوامل محیطی به خصوص هوای خشک را به حداقل میرساند.

 

شی باتر برای چاقی صورت, شی باتر, شی باتر چیست

خواندن
فیش اسپا چیست و چه مزایا و ضررهایی دارد

خواص شی باتر برای پوست

 

• آبرسانی عمقی درخشش پوست

مهم ترین خاصیت شی باتر برای پوست آبرسانی عمقی است که به پوست لطافت و درخشش خاصی میدهد.

 

• نرم کننده پوست و مو

شی باتر به راحتی جذب پوست شده و یک لایه محافظ طبیعی روی پوست ایجاد میکند که سطح پوست را نرم و لطیف کرده و برخلاف مرطوب کننده ها که حدود 1 ساعت دوام دارند،  تا چندین ساعت پوست را مرطوب و نرم نگه میدارد.

شی باتر مانند روغن نارگیل برای پوست و مو مفید است و برای آبرسانی به ساقه مو و درمان موخوره مناسب است.

 

• پیشگیری از ریزش مو

مطالعاتی که در سال 2017 انجام شد نشان داد که استفاده از شی باتر به پیشگیری از ریزش مو کمک میکند. از سویی دیگر با ایجاد رطوبت در پوست سر شوره را کاهش داده و باعث تقویت ریشه موها میشود.

 

• خواص ضد پیری شی باتر برای پوست

شی باتر دارای مقدار بالایی اسید استئاریک ، لینولئیک و اولئیک است که با استرس اکسیداتیو روی پوست مقابله کرده و سلول ها را بازسازی کرده و پیوستگی پوست را حفظ میکند و باعث مقاومت پوست در برابر خشکی میشود.

 

وجود ویتامین E در شی باتر تاحدودی به محافظت از پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش آفتاب کمک میکند ، شی باتر دارای SPF6 است که برای استفاده به عنوان زیرساز مواد آرایشی مفید است  و چین و چروک های ریز پوست را از بین میبرد.

 

شی باتر حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A علاوه بر ویتامین E است که همراهی این دو آنتی اکسیدان باهم باعث خاصیت ضد پیری میشوند و از ایجاد علایم پیری زودرس و لکه های پیری پیشگیری میکنند.

 

روش استخراج روغن شی باتر, خواص شی باتر, روغن شی باتر را از کجا تهیه کنیم

شی باتر برای پیشگیری و درمان استرچ مارک

 

• پیشگیری و درمان استرچ مارک و سلولیت شی باتر برای پوست

شی باتر با وجود خواص آبرسان و درمانی برای پوست میتواند باعث کاهش سلولیت پوست و کم رنگ تر شدن ترک های پوستی و پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی شود. ایجاد رطوبت مناسب بر روی سلول های پوستی توسط شی باتر باعث میشود که راه برای تولید سلولهای جدید باز شود و فرایند جایگزینی سلول ها تسریع شود.

 

وجود ماده ای به نام ترپن در این ترکیب طبیعی مانع از تخریب کلاژن پوست شده و تولید آن را تحریک میکند که در نهایت منجر به از بین رفتن آثار زخم و جراحت خواهد شد.

 

• پیشگیری از ایجاد اسکار زخم و کلوئید

آبرسانی عملقی شی باتر و وجود آنتی اکسیدان های مفید در آن از ایجاد اسکار زخم یا جوش و فیبروبلاست های کلوئیدی و رشد بی رویه پوست در محل زخم جلوگیری میکند و روند بهبود پوست را تسریع میکند.

خواندن
علل و راههای درمان جوش بازو

 

• درمان تحریکات پوستی پوشک نوزادان

خواص ضد التهاب و ضد قارچی شی باتر باعث بهود گردش خون و بازسازی سلولی میشود و کلاژن سازی در پوست را تحریک میکند. تمام این خواص کمک میکند قرمزی و التهاب پوست کودکان که در اثر پوشک ایجاد شده ، کاهش پیدا کند.

 

• درمان خشکی پوست، آفتاب سوختگی و بادزدگی

استفاده از شی باتر خالص روشی عالی برای از بین بردن خشکی و بادزدگی پوست در سرمای زمستان است. شی باتر به اعماق پوست نفوذ کرده و پوست را تغذیه و قوی میکند.

 

از آنجایی که شی باتر خالص در برخی افراد میتواند منجر به مسدود شدن منافذ پوستی و در نتیجه ایجاد جوش و آکنه شود بهتر است در این گونه موارد از محصولات حاوی این کره گیاهی استفاده کنید.

 

استفاده از شی باتر برای خشکی های شدید پوست مثل خشکی پاشنه پا ، ترک کف پا ، خشکی سر زانو و آرنج مفید است.

برای درمان آفتاب سوختگی پوست و کاهش التهاب و قرمزی پوست میتوانید از شی باتر خالص استفاده کنید.

 

خرید روغن شی باتر, روش صحیح استفاده از شی باتر, ماسک صورت شی باتر

خواص شی باتر برای لب

 

• خواص شی باتر برای لب

با این که میتوان از شی باتر برای پوست تمام بدن استفاده کرد ولی عمدده استفاده شی باتر برای لب است ، این روغن طبیعی مانع از خشکی و ترک خوردن لب ها میشود و بهترین درمان برای لب های ترک خورده و جایگزین عالی و طبیعی برای بالم لب است.

 

پیشنهاد ویژه
  • ارتودنسی,جراحی فک,متخصص ارتودنسیتشخیص نیاز کودک به ارتودنسی
  •  خانه و آشپز خانه ,لوازم برقی خانگی (یخچال ، فریزیر ،جارو برقی و...)جدید ترین مدل های روز لوازم برقی
  • بیتوتهاز رشد ارزهای دیجیتال جا نمونی!

• شی باتر برای دور چشم

شی باتر به طور طبیعی باعث تحریک کلاژن سازی در پوست میشود و استحکام پوست را افزایش میدهد که همین خاصیت باعث کاهش چین و چروک اطراف چشم و پف دور چشم میشود.شما میتوانید با  شی باتر یک کرم دور چشم عالی خانگی درست کنید.

 

2 قاشق غذاخوری شی باتر ، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، 1 قاشق چایخوری موم عسل را مخلوط کرده داخل یک شیشه بگذارید و درش را ببندید.

 

کمی آب داخل قابلمه ریخته روی حرارت بگذارید و وقتی آب به جوش آمد شعله را کم کنید و شیشه را داخل آب بگذارید و هر از گاهی شیشه را بچرخانید تا مواد کاملا ذوب شوند.

5 دقیقه کنار بگذارید خنک شود و سپس  1 قاشق چایخوری روغن دانه گل محمدی و 4 قطره روغن شمعدانی به آن اضافه کنید.

از این کرم میتوانید هر شب زیر چشم و زیر ابرو بزنید. یا به عنوان پاک کننده طبیعی آرایشی استفاده کنید.

 

• شی باتر برای چاقی صورت

ترکیبات موجود در شی باتر برای پر شدن و چاقی صورت بسیار مناسب است میتوانید مقداری شی باتر روی صورت خود به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و 15 دقیقه بگذارید بماند سپس با آب گرم خوب بشویید. هفته ای 2 بار میتوانید از این روش از  شی باتر برای چاقی صورت ، استفاده کنید.

خواندن
مراقبت های پس از لیزر پوست

 

ماسک صورت شی باتر, خواص درمانی شی باتر, شی باتر برای چاقی صورت

روش صحیح استفاده از شی باتر

 

روش صحیح استفاده از شی باتر

شما میتوانید از شی باتر به صورت خالص برای مرطوب کردن پوست و بالم لب یا چرب کردن ساقه مو استفاده کنید.

میتوانید از محصولات و کرم های حاوی شی باتر استفاده کنید.

میتوانید هر شب قبل از خواب کمی شی باتر روی پوست صورتتان بکشید.

میتوانید از انواع ماسک شی باتر برای پوست و مو استفاده کنید.

 

برای حداکثر استفاده از مزایای شی باتر بهتر است پوست را کاملا پاکسازی کرده سپس بخور بدهید تا منافذ پوست باز شود و سپس از شی باتر خالص یا ماسک شی باتر استفاد کنید تا بهتر به داخل پوست نفوذ کند.

 

ماسک صورت شی باتر

1 قاشق غذاخوری عسل و شی باتر را مخلوط کرده و 3 قطره روغن دانه انگور به آن اضافه کنید و هم بزنید یکدست شود و روی صورت بکشید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

شی باتر چیست, روش استخراج روغن شی باتر, خواص شی باتر

خواص درمانی شی باتر

 

خواص درمانی شی باتر

درمان خارش پوست : خاصیت ضد التهابی شی باتر به تسکین پوست و کاهش خارش بیماری های پوستی از جمله اگزما، پسوریازیس و درماتیت کمک میکند.

 

درمان سوختگی درجه 1 : شی باتر بر اساس تحقیقات معتبر برای درمان سوختگی درجه یک مانند آفتاب سوختگی مفید است.

 

نیش حشرات : به طور سنتی از شی باتر برای کاهش التهاب و درد نیش زنبور و سایر حشرات استفاده میشود.

 

ترمیم کننده : خواص ضد التهاب و بازسازی کننده شی باتر کمک میکند که روند بهبود زخم سریعتر شود البته به هیچ عنوان تا زمانی که زخم باز است نباید رویش چیزی بکشید.

 

کاهش درد آرتروز : تحقیقی که در سال 2016 انجام شد نشان داد که روغن شی باتر باعث کاهش التهاب مفاصل کمر و زانو میشود.

 

درمان گرفتگی عضلات : مصرف موضعی شی باتر روی عضلاتی که بیش از حد کشیده شده و ملتهب شده اند به رفع سریع گرفتگی ها کمک میکند.

 

درمان گرفتگی بینی : چکاندن قطره شی باتر داخل بینی به کاهش گرفتگی بینی و درمان آلرژی ، سینوزیت و سرماخوردگی کمک می کند.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *