کاربرد ژل آلوئه ورا برای سلامتی و زیبایی واژن

درمان خارش واژن با ژل آلوورا, خواص آلوئه ورا برای واژن, ژل آلوئه ورا برای درمان عفونت های زنان

ژل آلوئه ورا برای رفع تیرگی واژن به کار می رود

 

خواص ژل آلوئه ورا برای واژن!

یکی از پرخاصیت ترین گیاهان، گیاه آلوئه ورا می باشد. برخی افراد گیاه آلوئه ورا را به نام صبر زرد می شناسند. ژل موجود در وسط برگ های  آلوئه ورا استخراج می‌ شود و از آن در داروها و کاربردهای درمانی استفاده می‌ شود. در این مقاله به بررسی خواص گیاه آلوئه ورا، فواید ژل آلوئه ورا برای  زنان و مردان و مضرات آن پرداخته ایم. در ادامه مطالب با ما باشید.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا یکی از پر خاصیت ترین گیاهان است. نام دیگر این گیاه  صبر زرد است که برخی افراد آن را با این نام می شناسند. آب و هوای مناسب برای رویش گیاه آلوئه ورا، آب و هوای گرم و خشک است .در مناطقی چون هند، آفریقا و . . . کشت آن به شدت در حال افزایش است.

 

شکل ظاهری گیاه آلوئه ورا

این گیاه یا اصلاً ریشه ندارد و یا دارای ریشه بسیار کوتاه است . دارای برگ های بلند و ضخیم به رنگ سبز است. در برگ های بلند و گوشتی این گیاه ژلی وجود دارد که با استخراج کردن آن در دارو و کاربردهای درمانی استفاده می شود.

 

ژل آلوئه ورا برای درمان عفونت های زنان, تأثیرات ژل آلوورا برای رابطه جنسی, آلوورا برای زخم واژن,

معروف ترین خواص آلوئه ورا برای پوست و مو است

 

 این گیاه خواص بسیاری دارد از جمله : معروف ترین خواص آلوئه ورا برای پوست و مو است.دیابت، درمان و دفع سنگ کلیه، تقویت سیستم ایمنی، درمان تبخال، سرطان،آلت تناسلی مردان و زنان.

 

در ادامه مطالب به بررسی خواص ژل آلوئه ورا برای واژن پرداخته ایم اگر به این مطلب علاقه مند هستید در ادامه همراه ما باشید.

 

خواص ژل آلوئه ورا برای واژن

• درمان تیرگی ناحیه تناسلی با ژل آلوئه ورا

تیره بودن ناحیه تناسلی در مردان و زنان امری طبیعی است و اصلاً نگرانی ندارد. زیرا آلت تناسلی یا واژن در هر یک از زنان و مردان متفاوت است. رنگ پوست ناحیه تناسلی زنان می‌ تواند صورتی ، قرمز و یا کبود رنگ باشد. کبود رنگ بودن ناحیه تناسلی برای زنان خوشایند نیست و دلیل این تیره بودن را به عدم رعایت بهداشت یا عفونت واژن نسبت می دهند اما باید گفت این چنین نیست و این یک امر طبیعی است.

 

گاهی اوقات عوامل مختلفی مانند پوشیدن شلوار تنگ ، لباس زیر( شورت) تنگ می تواند  بر روی این موضوع تأثیر داشته باشند اما مسئله نگران کننده و خاص نیست و می توان آن را به راحتی برطرف کرد. زنان مدام نگران این موضوع هستند و به دنبال راه حلی می باشند.

 

ما اینجا بر این شدیم تا این نگرانی در خانم ها را برطرف کنیم . اما زنان باید بدانند که تیره شدن ناحیه تناسلی به معنای زشت بودن آن ها نیست و چیزی از جذابیت آن ها کم نمی‌ کند. برای روشن شدن پوست ناحیه تناسلی زنان استفاده از ژل آلوئه ورا را توصیه می کنیم. آلوئه ورا با آنتی اکسیدان های موجود در خود به تنظیم کردن ملانین می پردازد و باعث روشن شدن پوست می شود.

 

برای این کار یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذا خوری زرد چوبه نیاز است . مخلوط ژل آلوئه ورا و زردچوبه را باید در محل مورد نظر کاملاً تمیز شده و خشک شده به مدت زمان ۳۰ دقیقه گذاشته و سپس شسته و محل را پاک کرد. برای روشن شدن پوست ناحیه تناسلی نیاز است که از این ماسک سه بار در روز استفاده شود و با گذشت زمان فاصله بین استفاده از ماسک ها کاهش پیدا کند.

 

تأثیرات ژل آلوورا برای رابطه جنسی, آلوورا برای زخم واژن, ژل آلوئه ورا برای واژن

ژل آلوئه ورا برای عفونت واژن مفید است

 

• خواص ژل آلوئه ورا برای درمان عفونت های زنان ( واژن)

یکی از شایعترین بیماری در زنان عفونت واژن است. این عفونت نوعی التهاب است که باعث ایجاد ترشحات پنیری شکل ، خارش واژن و حتی در بعضی موارد باعث درد در این ناحیه می‌شود.  تغییر در تعادل طبیعی باکتری های واژن یا عفونت از علل به وجود آمدن عفونت واژن زنان می باشد. البته عفونت واژن هم انواع مختلفی دارد که در ادامه رایج‌ترین آن ها بیان شده است.

 

واژینوز باکتریال 

چنین عفونتی در زنان باعث تغییر در سطح طبیعی باکتری های واژن می شود و رشد آن ها بیش از حد است.

 

عفونت قارچی در واژن 

این نوع عفونت نیز  اغلب از وجود نوعی قارچ به نام کاندیدا آلبیکانس به وجود می آید.

 

تریکومونیازیس

وجود نوعی انگل باعث ایجاد عفونت تریکومونیازیس است. این عفونت از طریق رابطه جنسی نیز منتقل می شود.

از ژل آلوئه ورا در درمان این عفونت ها و سایر عفونت‌ ها می توان استفاده کرد. به این صورت که می‌ توان مقداری از برگ سبز گیاه آلوئه ورا را رنده کرده و در شب قبل از خواب بر روی واژن گذاشته و ماساژ داده .

 

برای اثر گذاری بیشتر آن را تا صبح روی محل گذاشته تا شاهد تأثیرات آن باشید.

 همچنین می توان پوست سبز ساقه آلوئه ورا را جدا کرده و آن را درون واژن قرار داد. مقدار مانده آلوورا در واژن خود به خود خارج می شود و هیچ جای نگرانی ندارد.

 

• تأثیرات ژل آلوورا و خواص آن در رابطه جنسی

استفاده از ژل آلوئه ورا به میزان لازم در خانم ها و آقایان قبل از رابطه جنسی باعث بهداشت روابط جنسی و همچنین اطمینان از پاکسازی محیط از هر گونه قارچ، باکتری و ویروس می شود. این امر سبب می شود تا این موارد غیر قابل انتقال باشند و از نگرانی‌های دو طرف در زمان مقاربت کاسته می شود و لذت بیشتری را تجربه می کنند.

 

از دیگر اثرات ژل آلوئه ورا می‌ توان به روان کننده بودن آن اشاره کرد که باعث لذت دوچندان در طرفین می‌ شود . همچنین باعث برطرف شدن بوی نامطبوع آلت تناسلی زنان و مردان می شود.

 

ژل آلوئه ورا در طولانی بودن زمان رابطه جنسی نیز نقش بسزایی دارد. ژل آلوئه ورا با خاصیت ضد التهابی که دارد باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی می شود و در درمان هر گونه درد در نواحی تناسلی، زخم ، نازکی در این نواحی در کوتاه ترین زمان مؤثر است. به همه زوج ها توصیه می شود قبل از هر رابطه جنسی مقداری از ژل آلوئه ورا را بر روی آلت تناسلی ماساژ دهند. ژل آلوورا مخصوص خانم ها و آقایان کاملا بی‌خطر و بدون عوارض جانبی می باشد. پس از استفاده از ژل آلوئه ورا اجتناب نکنند.

 

استفاده از آلوورا به صورت خوراکی در مردان باعث تقویت قوای جنسی و اسپرم سازی در آن ها می شود.

آلوئه ورا با این که خواص و فواید بسیار و بی نظیری دارد عوارض جانبی نیز دارد که در ادامه مقاله بیان کرده‌ ایم.

1. استفاده از آلوئه ورا در زنان باردار ممنوع است زیرا باعث انقباضات رحمی و در نهایت سقط جنین می شود.

 

ژل آلوئه ورا برای واژن, ژل آلوئه ورا, ژل آلوئه ورا برای پوست واژن

خواص ژل آلوئه ورا برای واژن

 

2. در برخی موارد ژل آلوئه ورا باعث حساسیت و آلرژی می شود. برای تست حساسیت به آلوئه ورا ابتدا باید مقداری از ژل آلوئه ورا را بر روی پوست دست گذاشته و ماساژ داد. اگر محل به محل ژل قرمز و ملتهب شد نشان از حساسیت به آلوئه ورا می باشد و نباید از آن بر روی پوست صورت استفاده کرد.

 

3. باید برای درمان زخم های عمیق از موارد دیگر به جز آلوئه ورا استفاده کرد.

 

4. در کودکان زیر ۱۲ سال نباید از آلوئه ورا استفاده کرد و این کار ممنوع است.

 

5. استفاده از شیره آلوئه ورا باعث گرفتگی روده و یا اسهال شدید می شود.

 

6. استفاده کردن از آلوئه ورا در طولانی مدت می تواند باعث کمبود پتاسیم شود.

 

7. آلوئه ورا می تواند باعث تشدید بواسیر، سندروم روده یا لولیت، اولسرها، التهاب دیورتیکول شود . بنابراین باید در مصرف این گیاه پرخاصیت و مفید تعادل رعایت شود . 

 

برای افرادی که نگران استفاده از گیاه هستند پیشنهاد می شود قبل از استفاده، از مشورت با دکتر پوست بهره مند شوند.

 

روش نگهداری از گیاه آلوئه ورا در خانه

بهترین گیاه آلوئه ورا در سرزمین‌های گرمسیری و خشک کشت می‌ شود. پس افرادی که می‌خواهند در آپارتمان از آلوئه ورا نگهداری کنند باید به دمای هوا و میزان آبی که به این گیاه می دهند توجه کنند. بهترین دما برای آلوئه ورا ۱۷ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است.

 

گرما و سرمای شدید سلامت گیاه را به خطر می‌اندازد. پس اگر منطقه زندگی افراد روزهای خیلی گرم و شب های خیلی سرد دارد بهتر است از نگهداری این گیاه صرف نظر کنند یا آن را درون آپارتمان یا خانه نگهداری کنند و یا متناسب با دمای هوا آن را به بیرون خانه منتقل کنند تا گیاه نور خورشید را به صورت مستقیم دریافت کند.

 

کلام آخر

گیاه آلوئه ورا یا صبر زرد طبعی گرم و خشک دارد. آلوئه ورا و خواص آن در طب سنتی ایران شناخته شده بود. چنان که در کتب معتبر پزشکی آن زمان همانند قانون ابن سینا و الحاوی رازی از آن نام برده شده است و از خواص ضد التهاب و التیام بخشی آن برای درمان جای زخم و جای ضربه استفاده می گردیده است.

 

این گیاه سرشار از ویتامین و املاح معدنی است برای کاهش چربی و قند خون ، درمان سوء هاضمه، اسهال ،یبوست ،اگزما و التهاب پوستی، استرس و ضعف سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت پوست مفید است. افرادی که حساسیت آلرژیک دارند، افرادی که روده تحریک پذیر دارند، افراد زیر ۱۲ سال و مادران شیرده از این گیاه مصرف نکنند.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

خواندن
آدنومیوز: علائم، علل ، تشخیص و درمان

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *