acne on a male's arm and shoulder

علل و راههای درمان جوش بازو

 

تفاوت کهیر و جوش بازو ، درمان جوش بازو طب سنتی ، دلایل جوش‌های بازو

جوش بازو

 

علت و درمان جوش بازو

جوش بازو یکی از مشکلاتی است که خیلی افراد با آن رویرو هستند و میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد که هر کدام روش درمان مخصوص به خود را نیاز دارند.

پوست بازو ضخیم تر از پوست صورت است و بنابراین منافذ بسیار بزرگتری دارد و باید احتمال مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش بازو نسبت به صورت کمتر باشد.  با این وجود در برخی افراد پوست بازو به طور متوسط دچار آکنه شدیدتری نسبت به صورت میشود.

 

شاید بتوان گفت دلیل عمده ایجاد جوش بازو وجود چربی زیر پوستی بیشتر است که باعث ایجاد باکتری بیشتر میشود. از سویی دیگر پوشیدن لباس و اصطکاکی که لباس های آستین بلند روی بازو ایجاد میکنند باعث میشود که آلودگی و چربی راحت تر در منافذ پوست بازو به دام بیوفتند و شاهد آکنه بازو باشید.

 

جوش بازو نشانه چیست؟

جوش و آکنه بازو ممکن است فقط آکنه معمولی نباشد و به دلیل خشکی بیش از حد پوست ، حساسیت یا بیماری های زمینه ای جدی تر ایجاد شده باشد. مهم ترین دلایل ایجاد جوش بازو عبارتند از :

 

تغییرات یا عدم تعادل هورمونی : تغییرات هورمونی زمان بلوغ باعث میشود که پوست بدن چربی بیشتری تولید کند، مهم ترین علت جوش بازو در نوجوانی تغییرات هورمونی است.

 

عدم لایه برداری و بسته شدن منافذ پوست : اگر لایه برداری پوست و شستشوی مرتب جزو برنامه روتین شما نباشد احتمال تجمع سلول های مرده و بسته شدن منافذ پوستی و در نتیجه ایجاد آکنه بازو وجود دارد. از سویی دیگر برخی محصولات بهداشتی که برای پوست استفاده میکنید میتواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شوند بنابراین اگر با خرید یک محصول بهداشتی یا لوسیون جدید ، پوست بازو شروع به جوش زدن کرد، استفاده از آن محصول را متوقف کنید.

 

لباس تنگ : پوشیدن لباس تنگ و تعریق همزمان یکی از عوامل موثر در ایجاد جوش بازو است.

 

دلایل جوش‌های بازو, پماد برای جوش بازو, علت جوش بازو

پوست مرغی شدن بازو و جوش بازو

کراتوزیس پیلاریس یا اختلال  پوست مرغی : اختلال پوست مرغی یکی از مشکلات پوستی شایع است که برخی افراد با جوش بازو اشتباه میگیرند و معمولا پوست ران ها و بازو و گاهی باسن را درگیر کرده و باعث ایجاد برجستگی های خشک و کوچک روی پوست میشود . علت این مشکل میتواند خشکی پوست و تجمع پروتئین کراتین در فولیکول  مو باشد که منجر به برجستگی های قابل مشاهده میشود.

خواندن
فیش اسپا چیست و چه مزایا و ضررهایی دارد

 

درمان خانگی جوش بازو, جوش بازو نشانه ی چیست, جوش بازو

تفاوت دمل و جوش بازو

علت ایجاد جوش های چرکی بزرگ بازو یا دمل

جوش های چرکی روی بازو یا دمل ها و کورک ها به شکل برجستگی های صورتی یا قرمز روی بازو دیده میشوند که میتوانند هنگام لمس دردناک باشند و معمولا چرکی هستند.

در صورتی که پوست بازو با سایش لباس یا هر عامل دیگری خراشیده شود و باکتری هایی از جمله استافیلوکوکوس وارد پوست و موجب عفونت فولیکول مو شوند، با مشکلی به نام دمل بازو روبرو میشوید. دمل های کوچک بدون درمان خود به خود بهبود پیدا میکنند ولی دمل های بزرگ باید توسط پزشک تخلیه شوند. یا توسط کرم های آنتی بیوتیک موضعی یا تجویز آنتی بیوتیک خوراکی توسط پزشک درمان شوند.

 

عفونتی که توسط این باکتری ایجاد میشود به نام عفونت استاف معروف است که حتما باید توسط پزشک درمان شود و هر گونه دستکاری آن در خانه منجر به پخش عفونت و بدتر شدن شرایط خواهد شد.

 

علت و درمان جوش بازو, تفاوت کهیر و جوش بازو, درمان جوش بازو طب سنتی

تفاوت کهیر و جوش بازو

علت ایجاد کهیر بازو

اگر برجستگی های قرمز و متورم روی پوست بازو همراه با خارش باشند احتمالا جوش نبوده و کهیر به حسای می آیند. کهیر میتواند در اثر استرس یا واکنش آلرژیک ایجاد شود و اغلب به صورت خود به خود از بین میرود.

 

علت جوش بازو در بارداری

افزایش سطح آندروژن در بارداری میتواند موجب تحریک غدد چربی پوست و مسدود شدن منافذ پوست شده و در نهایت منجر به ایجاد جوش بازو یا آکنه در سایر قسمت های بدن شود. به خصوص اگر از نظر ژنتیکی پوستتان مستعد آکنه باشد. برای کاهش جوش بازو یا آکنه بارداری میتوانید غذاهایی که حاوی ویتامین آ هستند را بیشتر مصرف کنید و از روغن نارگیل برای ماساژ پوست بازو استفاده کنید. مصرف محلول های موضعی آنتی بیوتیک هم روی بازو برای شما مناسب است.

خواندن
علل ایجاد لکه های روی پوست پا چیست و چگونه درمان می شود؟

 

ارتباط جوش بازو و کبد چرب

جوش بازو و کبد چرب میتوانند با هم مرتبط باشند معمولا یکی از علایم کبد چرب جوش صورت ، پشت کمر و روی بازوهاست. اگر نمایان شدن جوش بازو همزمان با آویزان شدن شکم شماست و رژیم غذایی پرکالری و پرچرب دارید حتما برای آزمایش کبد چرب به پزشک مراجعه نمایید.

 

خمیر دندان برای جوش بازو, علت جوش بازو بعد از اپیلاسیون, درمان خانگی جوش بازو

علت جوش بازو بعد از اپیلاسیون

علت جوش بازو بعد از اپیلاسیون

جوش بازو بعد از اپیلاسیون در بسیار از خانم ها ایجاد میشود. پوست بازو یکی از نواحی مستعد جوش زدن بعد از اپیلاسیون است، التهاب ایجاد شده در فولیکولهای مو به دلیل کشیده شدن ناگهانی مو میتواند منجر به بسته شدن منافذ پوست و آکنه بعد از اپیلاسیون شود. برای پیشگیری از این مشکل دو بار قبل از اپیلاسیون پوستتان را لایه برداری کنید و حداقل از دو هفته قبل موها را با تیغ اصلاح نکنید.

 

بعد از اپیلاسیون از داروهای کاهش دهنده التهاب پوست یا محلول های انتی بیوتیک یا الکل استفاده کنید.

قبل از اپیلاسیون از محلول های ضد جوش استفاده کنید.

برای درمان جوش بازو تا سه روز  بعد از اپیلاسیون بعد از شستن دست ها از پماد موضعی حاوی پلی میکسین بی سولفات استفاده کنید.

 

پیشنهاد ویژه
  • مشاوره,مشاوره قبل از ازدواج,مشاور خانوادهتست آنلاین سنجش احتمال طلاق
  •  خانه و آشپز خانه ,قالیشوییقالیشویی تمام اتوماتیک بارعایت اصول مذهبی
  •  خانه و آشپز خانه ,قالیشوییباتعرفه مناسب وکیفیت بالا فرش هات رو بشور!

چربی و باکتری روی دست شما ممکن است باعث عفوت بیشتر جوش ها شود، بنابراین از فشار دادن یا ترکاندن جوش های خود پرهیز کنید. این کار جوش ها را تحریک کرده و باعث ایجاد لک و اسکار روی پوست میشود.

 

شما میتوانید با درمان های خانگی جوش و آکنه بازو را کاهش دهید و از بین ببرید. در صورتی که پوست بازویتان حالت پوست مرغی پیدا کرده و دچار خشکی شده میتوانید از روغن های خانگی برای آبرسانی و بازگرداندن چربی پوست استفاده کنید.

 

استفاده از لوسیون ها و کرم های ضد آکنه : لوسیون های ضد آکنه نیاز به نسخه پزشک ندارد ، لوسیون های حاوی سالسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکسید باعث از بین بردن آکنه و همزمان خشکی پوست میشوند.

خواندن
پیشگیری از پیری پوست با روغن شی باتر

 

استفاده از آنتی بیوتیک موضعی : محلول های آنتی بیوتیک موضعی مانند اریترومایسین و کلیندامایسین میتوانند به کاهش و درمان آکنه بازو که در اثر باکتری و تجمع چربی ایجاد شده اند، کمک کنند. روزی دو بار با پنبه استریل از این محلول ها روی جوش بازو بکشید.

 

روغن نارگیل : روغن نارگیل خواص مرطوب کننده دارد و بهترین راه حل برای از بین بردن التهاب و خشکی پوست است و میتواند پوست بازو را تغذیه کند. مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و روزی 2 بار ،5 دقیقه به صورت دورانی روی بازو ماساژ دهید . در عرض چند هفته حالت پوست مرغی بازویتان از بین میرود.

 

آلوئه ورا : یکی از بهترین گزینه ها برای هیدراته کردن پوست است و مانع از ایجاد جوش روی پوست میشود . روزی دو بار بازوهایتان را با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت بشویید.

 

روغن زیتون : روغن زیتون به بهبود التهاب و خارش و قرمزی پوست کمک میکند میتوانید روزی دوبار روغن زیتون گرم شده را روی بازویتان ماساژ دهید. یا این که برای لایه برداری و باز شدن منافذ پوست هفته ای یک تا دو بار مقدار مساوری روغن زیتون و شکر قهوه ای را مخلوط کرده و از این اسکراب برای بازو استفاده کنید و بعد از شستشو از یک کرم آبرسان مناسب استفاده کنید.

 

ماست : اسید لاکتیک موجود در ماست به لایه برداری سلولهای مرده و در نتیجه باز شدن منافذ پوست بازو کمک کرده و به مرور باعث کاهش جوش بازو میشود. میتوانید چند بار در روز به مدت 5 دقیقه مقداری ماست روی بازویتان ماساژ داده و سپس بشویید.

 

کپسول ویتامین A : ویتامین آ میتواند هر نوع خارش و سوزش روی پوست را درمان کنید. روغن کپسول را مستقیما روی محل آسیب دیده بماید و به صورت دایره ای ماساژ دهید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *